Adrian Grauenfels, Act oprit, lectura Maia Martin




Adrian Grauenfels, Act oprit, lectura Maia Martin

montaj Maia Martin
muzica Corelli, Concerto Grosso, Op 6, Nr 4, 2, Adagio-Vivace













Act oprit



de multe ori
când spăl o cană de cafea
sau aşez farfuriile în dulap
mă înfioară repetabilitatea
sunt gesturi vechi de sute de ani
mama mea l-a făcut
mătuşa mea, bunicile, 
cuzina cu ciorapii albi rulaţi peste genunchi


uneori istoria trebuie scrisă din nou
de la azi la înapoi
nu cuceririle ci părăsirile
nu cultura ci netrăirea ei
nici bravurile, ci falsurile, laşitatea
violul şi cangrena 
nu patria, ci arderea hărţilor pe rug.


pe mine mă întristează oamenii care 
nu îndrăznesc să-şi permită fericire
o evită, o resping.
şi mai ales femeile care aleg singurătate
ca să nu ofere, din eroare, un pic de tandreţe.


spăl cana de cafea şi nu ghicesc în zaţul ei
încotro mergem 
de ce ne-am oprit?

autor Adrian Grauenfels


grafica Maia Martin




* publicata la 30 oct. 2012