Bianca Dobrescu, Nu ştiu voi, lectura Maia Martin




Bianca Dobrescu, Nu ştiu voi, lectura Maia Martin




muzica Johannes Brahms, Clarinet trio, Piano Quintet,Quintet For Piano & String Quartet Op.34 In F Minor - Scherzo
montaj Maia Martin









nu ştiu voi


nu ştiu voi
dar eu m-am născut din durere
o durere atât de cruntă încât mai mai că te arunca peste alte hotare
de atunci nici n-am mai îndrăznit să mă trimit la origini
să mă nasc din nou, de câte ori găsesc un om devenit neom


nu ştiu voi
dar mie-mi place să plâng când nu mai reuşesc să fac faţă
e o plăcere dureroasă,
îmi înghit lacrimile, apoi schiţez un zâmbet
aşa mă calmez de cele mai multe ori
şi nu fiindcă, chipurile, sunt slabă,
ci pentru că înainte am fost de n ori mai puternică
şi ajungi în punctul în care-ţi apare
omega pe frunte
nu ştiu voi
dar mie-mi plac copacii înfloriţi
şi vreau să-mi dezgheţ oasele
să mă-mbăt pe câmpii de-un verde prea viu
şi să-l ascult pe pittiş


nu ştiu voi
dar dacă n-aş fi sperat de fiecare dată când mi s-a dat şah mat la optimism
poate că astăzi nu eram ceea ce sunt


nu ştiu voi
dar mie-mi place să-mi învârt iluziile pe degete
şi când rămân fără degete mai inventez câteva
cine ştie poate mâine poimâine mă vedeţi cu degete ieşite din urechi


nu ştiu voi
dar viaţa pentru mine-i o paradă
de mecanisme automatizate
de butoane cu care-mi place să-mi fac jocul

autor Bianca Dobrescu


* publicata la 10 feb. 2013