Mihai Eminescu, Floare albastră, lectura Maia Martin




Mihai Eminescu, Floare albastră, lectura Maia Martin

muzica Daniel Veesey - Sonata No 06 in F Major Op 10 No 2 - III Presto
montaj Maia Martin







Mihai Eminescu, Floare albastră, lectura Sergiu Cioiu*


















Floare albastră

Iar te-ai cufundat în stele
Si în nori si-n ceruri nalte ?
De nu m-ai uita incalte,
Sufletul vieţii mele. 

In zadar râuri în soare
Grămădeşti-n a ta gândire
Si cămpiile Asire
Si intunecata mare; 

Piramidele-nvechite
Urca-n cer vârful lor mare
Nu căta în depărtare
Fericirea ta, iubite !" 

Astfel zise mititica,
Dulce netezându-mi părul.
Ah ! ce spuse adevarul;
Eu am râs, n-am zis nimica. 

"Hai la codrul cu verdeaţă,
Und-izvoare plâng în vale,
Stânca stă sã se pravale
In prăpastia măreaţă. 

Acolo-n ochi de padure,
Lânga bolta cea senină
Si sub trestia cea lină
Vom şedea în foi de mure. 

Si mi-i spune-atunci poveşti
Si minciuni cu-a ta guriţa,
Eu pe-un fir de romaniţă
Voi cerca de mã iubeşti. 

Si de-a soarelui căldură
Voi fi roşie ca mărul,
Mi-oi desface de-aur părul,
Sã-ti astup cu dânsul gura. 

De mi-i da o sărutare,
Nime-n lume n-a s-o ştie,
Cãci va fi sub pălărie -
S-apoi cine treaba are ! 

Când prin crengi s-a fi ivit
Luna-n noaptea cea de vară,
Mi-i ţinea de subsuoară,
Te-oi ţinea de dupa gât. 

Pe cărarea-n bolţi de frunze,
Apucând spre sat în vale,
Ne-om da sărutări pe cale,
Dulci ca florile ascunse. 

Si sosind l-al porţii prag,
Vom vorbi-n intunecime;
Grija noastră n-aib-o nime,
Cui ce-i pasă că-mi eşti drag ?" 

Inc-o gură - şi dispare.
Ca un stâlp eu stau în lună !
Ce frumoasă, ce nebună
E albastra-mi, dulce floare ! 

Si te-ai dus, dulce minune,
S-a murit iubirea noastră 
Floare-albastră ! floare-albastră !.
Totuşi este trist în lume !



autor Mihai Eminescu




____
*«Floare albastră» (Mihail Eminescu) în interpretarea lui Sergiu Cioiu.© Productions ConArt, 2009-2013, all rights reserved, toate drepturile rezervate.

http://www.sergiucioiu.com

* publicata la 15 feb. 2013