Marin Sorescu, Despre cum era să zbor







Marin Sorescu, Despre cum era să zbor, lectura Maia Martin

muzica Claudio Nuez -  Afterthought
montaj Maia Martin





Marin Sorescu, Despre cum era să zbor, lectura Sergiu Cioiu *






Despre cum era să zbor

Într-o noapte, într-o clipă,
Îmi dă unul o aripă.
Nu l-am desluşit la faţă,
A pândit când era ceaţă.
Zice : „’Nfige-o subsuoară,
Du-te dracului şi zboară”.
Eşti nebun, cum o să zbor,
C-o aripă şi-un picior ?
Dă-mi-o şi pe-a doua, frate,
Nu mi-o pitula la spate.
A plecat să mi-o aducă
Şi-l aştept ici pe ulucă.

autor Marin Sorescu




___


*Panama, ianuarie 2010. Sergiu Cioiu interpretează "Despre cum era să zbor", o poezie de Marin Sorescu din volumul de versuri "O aripă şi-un picior". Muzicat de regretatul Dan Stoian, acest titlu se înscrie în lista cântecelor de pe albumul-CD "Pe cine numim... EU", înregistrat în 2000 şi publicat în 2007 sub umbrela Producţiilor ConArt. Ceea ce înclina iniţial să fie o simplă reeditare a albumului-LP "La o adică" (Electrecord, 1981) s-a transformat într-un fascinant şi lustral exerciţiu de relectură (după 20 de ani) a versurilor ghiduşe pe care Stoian a compus un ciclu de pastile şansoniere inoxidabile. În straiele orchestrale urzite în 1981 de Alexandru Avramovici, Dan Dimitriu şi Dan Stoian, Cioiu a dat astfel o nouă interpretare vocală fiecărui cântec de pe discul "La o adică", adăugit (3 piese inedite), digitalizat, masterizat şi rebotezat "Pe cine numim... EU" :
http://www.cafepress.ca/sergiucioiu.1...



* publicata la 13 feb. 2013