Emanuel Pope, Singurătate, planetă "rotundă", lectura Maia Martin







Emanuel Pope, Singurătate, planetă "rotundă", lectura Maia Martin

montaj Maia Martin
muzica Corelli, 4 Concerti grossi, Op 6, Nr 12, 2, Allegro











Singurătate, planetă "rotundă"


Alla breve, 

mi-am parcurs jumătate din spațiul singurătății 
ca să pot ajunge în această Siberie surdă 

autoexilat din aburul copilăriei 
nu am luat cu mine decât un nume de câine

aici... drumurile pier... dintr-odată
iar poveștile par să-și fi smuls demult din vorba lor ispita,
e un continent de o melancolie fără margini
fără catarge,
fără porturi,
fără umbre
de jur împrejur nu poți zări decât uitare


cândva, ușor ca un poet, mă-nalțam să privesc peste crenelurile de ceață ale cetății în formă de soare 
....prea ușor s-ar putea spune



Dar prietene, nu te-ntrista pentru mine
extremitatea firească a singurătății mele îți este veșnic aproape 
nu-ți fie teamă, ca să te recunoască e suficient să-i întinzi mâna
Pentru tine ea e atât de blândă
Ah!
...altfel nu m-aș simți atât de singur.



autor Emanuel Pope





* publicata la 7 nov. 2012