Marin Sorescu, Grija



Marin Sorescu, Grija, lectura Sergiu Cioiu *







Grija, lectura Sergiu Cioiu *




Grija, lectura Andrei Rusu **




Grija


Ea dormea în pat, ca o cucoană,
Şi Bâţu îşi întindea minteanul pe jos, pe pământ,
La picioarele patului.
Femeia avea un ibovnic, pe Mitru lui Ciugulea
Şi noaptea se mai ducea pe la ăla.
Se scula binişor,  se-mbrăca pe-ntuneric
– Se-mbrăca ea şi pe lumină –
Şi se ducea la cine-i era drag.

El de-aia-şi aşternea jos, ca să nu-i strice somnul.
– Mă, de ce te canoneşti tu pe pământ, ca nelumea?
Îl certa câte unul, nu te sui să dormi şi tu în pat
Lângă muierea ta, că de-aia ai luat-o.
– Nu, că ea doarme la Mitru lui Ciugulea,
Cum să m-ating eu de ea?
– Dar tu ştii când pleacă noaptea,
Simţi?
– Sigur că simt.
– Şi n-o-ncui pe dinafară, nu răzemi cârpătorul în uşă?
– Păi, ce-am eu cu ea?
– Ptiu! bată-te să te bată, dar căciulă-n cap ai?

Până la urmă, nevasta stătea mai mult la celălalt,
Mai trecea doar din când în când pe-acasă, noaptea,
De formă, pe el îl găsea dormind tot pe jos, pe mintean,
Poate c-o aştepta.
Ori îi era frică să se suie şi-n patul gol?
Femeia îl învelea bine, să nu răcească,
Mai lua ceva şi pleca uşurel.
Când n-a mai venit deloc, lumea tot aducea vorba:
– Păi, nu te culcai şi dumneata lângă ea?
– Păi ce-aveam, să mă scoale? Că ea pleca.
Se ducea la al lui Ciugulea.
Şi de ce să mă deştepte?!
– Bă, nărodule, păi tu de ce n-o certai?
– Păi, ce-aveam cu ea?
A plecat, dar eu n-am gonit-o.









___
* Sergiu Cioiu interpretează "Grijă", o poezie de Marin Sorescu din volumul de versuri "O aripă şi-un picior". Muzicat de regretatul Dan Stoian, acest titlu se înscrie în lista cântecelor de pe albumul-CD "Pe cine numim... EU", înregistrat în 2000 şi publicat în 2007 sub umbrela Producţiilor ConArt. Ceea ce înclina iniţial să fie o simplă reeditare a albumului-LP "La o adică" (Electrecord, 1981) s-a transformat într-un fascinant şi lustral exerciţiu de relectură (după 20 de ani) a versurilor ghiduşe pe care Stoian a compus un ciclu de pastile şansoniere inoxidabile. În straiele orchestrale urzite în 1981 de Alexandru Avramovici, Dan Dimitriu şi Dan Stoian, Cioiu a dat astfel o nouă interpretare vocală fiecărui cântec de pe discul "La o adică", adăugit (3 piese inedite), digitalizat, masterizat şi rebotezat "Pe cine numim... EU" :
http://www.cafepress.ca/sergiucioiu.1...

© Sergiu Cioiu, Productions ConArt & Leonard Constant, 2010.

Mai multe despre Sergiu Cioiu :
http://www.myspace.com/sergiucioiu
http://ro.wikipedia.org/wiki/Sergiu_C...


** sursa  reinvented.ro/sezatoare/