Există multe cărări care te-aduc la mine


Există multe cărări care te-aduc la mine, 2011, 60x80 cm, acril/pânză



Culorile dansează un tango
Atât de verzi, de crem şi de maro
Cărări de umbre şi lumini urcând
Spre visul tău cu îngeri lunecând

Culorile se strâng în noi timide
Uneori calde, alteori perfide
Şi rup din noi de fulgere, scântei
În ţara mea, a ta şi-n ţara ei

Tu lasă-mi o scrisoare pe asfalt
Să o citesc în veacul ăsta cald
În seara ta când pânza o vrăjeşti
Şi-n slove colorate îmi vorbeşti

Tu leapădă scrisorile pe rând
Într-un albastru ochi alunecând
Cărări de dor şi vis ca să desfac
În noaptea ta când fluturii toţi tac

Mă lasă să alunec în penumbra
Un trandafir de purpură ce umblă
Sub bolţi de lună şi de liliac 
În care mirodenii, dulce, zac.

Mă iartă versul daca e subţire
Culoarea ta e semnul de iubire
Şi aripile îngerilor rupte
Cu alb şi roz vor fi în veci cusute.



Ion Vanghele


* publicata la 16 iulie 2011