Domnul şi doamna Cactus


Audio

proiectul "Eu zbor! Veniţi cu mine?"
autori Maria Postu, Adrian Grauenfels, Maia Martin, Dorina Şişu
lectura Maia Martin
montaj Maia Martin






Domnul si Doamna Cactus
pictura, poezie, video Maia Martin








Domnul şi doamna Cactus, 2011, 80x60, acril/pânză



2011, Domnul şi doamna Cactus- Umanizarea, 80x60, acril/pânză



dormeam amândoi cu ciorapii încordaţi
era o vreme crudă, fără anotimpuri
tu croşetai serile dintr-o revistă de modă
aşteptând un nepot, apoi o nuntă
nimic nu se potrivea în negativul pozei
uitată pe scrin
prea mult mov
prea multa vrajbă
ai luat un pumn de vise
o cană plina cu regrete
vaza cu un cactus ofilit
m-ai acoperit grijulie cu pătura de cal de păr
şi te-ai dus în bucătăria fabricii
în vârfurile degetelor de la picioare
(evitând treptele 7-8 sparte)
să pregătesti o ciorbă de doruri
imposibil de rumegat.


Adrian Grauenfels






Am luat şi am numărat ţepii mei
şi ţepii tăi
unu doi trei ... îmi spuneam smulgându-i din mine
24,25,26 iţi spuneam smulgându-i din tine
ţepii îmi răneau degetele
sângeram
30,31,33 îmi spuneam
şi inima mea înflorea
ca o floare de cactus.
Maia Martin

***


Albastru cer

alb soare rotitor
ocru nisip fierbinte
galbenă şopârla glas
de sus aude
"În trunchi ne...
creştem
ne' verde
ne' ţepoşi
ne' metalic
Au!
Zile şi ani
Singurătate dau
Singur în alb
Singur în negru
Grăiesc:
Bine ai venit
în casa
ce sufletul mi-l ţine
Purtată de furtună
Din ceaţă ai răsărit
Dă-mi amândouă ramuri
În verde te cuprind!
Sunt cactus între cactuşi
Înlănţuit, iubit."

Maia Martin





Nu ştiam că îi am cu mine, în mine, aceşti ţepi amari ai singurătăţii…
uneori fără să mă întrebe vorbesc în locul meu despre mine, cea ascunsă
sub această pelerină preţioasă pe care nici o casă de modă n-o comercializează
mă întreb tu de unde o ai, ceilalţi o văd, de aceea te ocolesc,
promit că atunci când îţi voi atinge, când îmi vei atinge,
blana verde cu privirea să devenim împreună
petale şi aripi de fluturi inofensivi…

Maria Postu



* publicata la 7 mar. 2013